Enerji Bakanı Bayraktar, Güneş Enerjisini Türkiye'nin En Büyük Tekil Kaynağı Yapacağını Açıkladı
Ancak Türk yetkilililer, Rus gazının tam olarak ikame edilmesinin kısa vadede ekonomik ve teknik açıdan mümkün olmadığını karşı tarafın anlamasını sağladı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Ankara'da düzenlenen 7. Türk-Alman Enerji Forumu'nda, Türkiye'nin enerji mimarisinde köklü bir dönüşüme gidildiğini ve güneş enerjisinin bu dönüşümde kilit rol oynayacağını açıkladı. Bakan'a göre, yıl sonunda güneş enerjisi kapasitesi, Türkiye'nin tüm enerji kaynaklarının arasında en büyük tekil kaynağı olacak.
Türkiye'nin Enerji Stratejisinin Üç AyağıBayraktar, enerji politikasının esneklik, dijitalleşme ve ekonominin karbonsuzlaştırılması olmak üzere üç temel unsura dayandığını açıkladı. Bakan'ın konuşmasında vurguladığı en önemli noktalardan biri, enerji güvenliğinin artık hiçbir ülkenin tek başına sağlayabileceği bir alan olmadığı gerçeğiydi. Bu bağlamda, Türkiye'nin hem dışa bağımlılığını azaltmak hem de bölgesel bir enerji merkezi olarak konumlandırılmak için çalıştığı belirtildi.
Bakan, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesinin toplam kurulu gücün yaklaşık yüzde 65'ini oluşturduğunu hatırlatarak, bu oran sayesinde ülkenin yenilenebilir enerjide Avrupa'nın beşinci, dünya ölçeğinde ise on birinci konumda bulunduğunu ifade etti.
Yatırım Hedefleri ve Tasarruf SonuçlarıTürkiye'nin 2030 yılına kadar enerji verimliliği alanında 20 milyar dolardan fazla yatırım yapılması planlandığı belirtildi. Söz konusu yatırımlar, binalar, sanayi, ulaştırma ve tarım gibi tüm sektörleri kapsayacak.
Bayraktar, son iki yılda hayata geçirilen 7,6 milyar dolarlık yatırım sonucunda, şimdiden 4,6 milyon ton eş değer petrol tasarrufu sağlandığını ve 14,3 milyon ton karbon emisyonunun önüne geçildiğini açıkladı. Türkiye'nin genel hedefi, 2030 yılına kadar enerji tüketiminde yüzde 16'lık bir azalma ve 100 milyon ton emisyonun önlenmesidir.
Almanya ile İkili Enerji İş BirliğiForum sırasında yapılan görüşmelerde, Alman Ekonomi Bakanı Katherina Reiche ile ikili ve bölgesel enerji meseleleri ele alındı. Reiche, Avrupa Birliği'nin gelecekteki tüm enerji anlaşmalarında Rusya dışı kaynaklardan tedarik sağlanması konusunda ısrarcı olacağını vurguladı. Ancak Türk yetkilililer, Rus gazının tam olarak ikame edilmesinin kısa vadede ekonomik ve teknik açıdan mümkün olmadığını karşı tarafın anlamasını sağladı.
Gazprom'un ikinci büyük alıcısı konumundaki Türkiye, mevcut sözleşmelerinin süresi dolmak üzere iken hem enerji güvenliğini sağlamak hem de Avrupa'ya gaz ihraç etmek istediği bir dönemde müzakereleri yürütüyor. Bu durum, Ankara'nın bölgesel bir "doğal gaz merkezi" olarak konumlandırılmasını hedefleyen stratejisini karmaşıklaştırıyor.
İddialar ve BeklentilerUzmanlar, Türkiye'nin Gazprom ile yapacağı daha derin enerji bağlantılarının, Avrupa'ya gaz arzı sağlama stratejisini zayıflatabileceğini öne sürüyor. Ancak Enerji Bakanı'nın konuşmasında bu konuya doğrudan değinilmemiş, bunun yerine enerji mimarisinin yeniden inşasına ve yenilenebilir kaynaklara odaklanılması vurgulanmıştır.
Güneş enerjisi Türkiye'nin enerji portföyünde ne zaman en büyük kaynak olacak?+
Türkiye yenilenebilir enerji alanında dünyada kaçıncı sırada?+
Türkiye'nin 2030 yılına kadar enerji verimliliğine yapacağı yatırım ne kadar?+
Son iki yılda yapılan enerji yatırımlarının tasarrufu ne durumda?+
Türkiye'nin 2053 Net Sıfır hedefinin temel unsurları neler?+
Bülten Aboneliği
Haftada bir, teknoloji ve dijital dünyadan seçtiklerimiz e-postanda. Spam yok, sadece içerik.


