Elliot Anderson Manchester City'ye Britanya Rekorunu Kırarak Transfer Oluyor
İngiltere'nin genç yeteneği Elliot Anderson, Nottingham Forest'tan Manchester City'ye 116 ila 130 milyon sterlin bonservisle transfer edilecek.

Manchester City, Nottingham Forest'tan İngiltere'nin 23 yaşındaki orta saha oyuncusu Elliot Anderson'u transfer etme konusunda nihai anlaşmaya vardı. Kulüpler arasında ödenen bonservis 116 milyon sterlin olarak belirtilse de, bazı kaynaklara göre toplam tutarı bonuslarla birlikte 130 milyona ulaşabiliyor. Bu rakam, geçen yaz Liverpool'un Newcastle'dan Alexander Isak'ı transfer ettiği 125 milyon sterlin tutarını aşarak Britanya futbol tarihinde en yüksek bonservis ücreti olacak.
İçindekiler ›
Anderson'un Kariyeri ve Değer Artışı
Anderson, Manchester City'ye katılmadan önce Newcastle United'ın akademisinde yetişti. İlk profesyonel sezonunda kendisini gösterdikten sonra, Newcastle'ın finansal kural ihlalleri riski nedeniyle 2024 yılında Nottingham Forest'a 35 milyon sterlin karşılığında satıldı. Newcastle'ın teknik direktörü Eddie Howe, bu satışı "kariyerimin en isteksiz kararı" olarak nitelendirmişti.
Forest'ta ise Anderson hızla düzenli oyuncu haline geldi. Son üç sezonunda takım için 88 maçta çıkan oyuncu, dört gol atarak takımının başarısında kilit rol oynadı. Geçtiğimiz sezon, Forest'ın UEFA Avrupa Ligi yarı finallerine ulaşmasında önemli katkı sundu. Sezon sonunda Premier League'de 16. sırada bitiren takımın sahip olduğu en kıymetli varlıklarından biri oldu.
Transfer Süreci ve Görüşmelerin Seyrü
Manchester City, Anderson'u hedefine aldığında Nottingham Forest yönetimi başlangıçta inatçı bir duruş sergiledi. Kulüp, oyuncunun çıkması karşılığında talep ettiği bonservis ücreti için başta iki teklif reddetti. Ancak Sky Blue'ların üçüncü teklifte daha cazip bir rakam sunmasıyla müzakereler sonuç verdi.
Manchester City, Anderson'un sözleşme koşulları konusunda sorun yaşanmayacağından emin. Oyuncu, halen İngiltere Milli Takımı ile Panama karşısında dünya kupası maçına hazırlanırken, kulübü hakkındaki belirsizliği kendi beyanatıyla giderdi. Anderson, Bbc Sport'a yaptığı açıklamada: "Bu oldukça basit, bugünü fokus oluyorum, her şeyi bloke ediyorum. Bir planım var ve bu da İngiltere için performans göstermek. Kendimi en iyi konuma koydum" diyerek durumunu açıkladı.
Manchester City'nin Stratejisi
Anderson'un ardından Nottingham Forest, Lucas Bergvall (Tottenham) ve Davide Frattesi (Inter Milan) gibi isimler için görüşmelere girmesi bekleniyor. Kulüp, transfer bütçesini iki orta saha oyuncusu alımına ayırmayı planlıyor. Bu hamle, Forest'ın Premier League'de şampiyonluk mücadelesi verebilir bir kadroya dönüşmek istediğini gösteriyor.
Elliot Anderson kimdir?+
Manchester City'ye kaç para ödenecek?+
Anderson daha önce hangi kulüpte oynuyordu?+
Britanya rekorunu önceki kim tutuyordu?+
Anderson şu anda hangi milli takımda yer alıyor?+
Bülten Aboneliği
Haftada bir, teknoloji ve dijital dünyadan seçtiklerimiz e-postanda. Spam yok, sadece içerik.


