Sony, Bungie'de büyük bir işten çıkarma duyurdu
Sony'nin sahip olduğu Bungie stüdyosu, işgücünün önemli bir kısmını işten çıkardı. Sony'nin oyun stüdyosu Bungie, önemli bir işten çıkarma duyurusu yaptı.

Sony'nin oyun stüdyosu Bungie, önemli bir işten çıkarma duyurusu yaptı. Destiny serisine yönelik geliştirme ekibinin büyük bölümü etkilenirken, yeni projesi Marathon için çalışan personel de bu sürecin parçası oldu. Ayrıca stüdyo başkanı Justin Truman da görevinden ayrıldı.
Hangi Ekipler Etkilendi?
Bungie'nin yaşadığı yapılandırma, birden fazla proje ve departmanı kapsamına aldı. En çok etki Destiny serisinin geliştirilmesinde rol oynayan ekipte görüldü. Oyun serisi, 2014'ten bu yana Bungie'nin temel odak noktası olmakla birlikte, son yıllar geliştirme hızının yavaşlaması ve oyuncu tabanında yaşanan değişimler nedeniyle yönetimi zora sokmuştu.
Aynı zamanda stüdyonun yeni nesil projesi olarak tanıttığı Marathon (ileriye dönük, çok oyunculu bir çekim oyunu) üzerinde çalışan ekip de kesintiden payını aldı. Bu proje, henüz erken geliştirme aşamasında olup 2025 yılında çıkış beklentisi bulunuyordu.
Liderlik Değişimi
Bungie'nin kurucusu ve uzun yıllar başında kalan Justin Truman bu dönemde görevinden ayrılmayı tercih etti. Şirket içerisindeki yönetim düzenlemelerinin bir parçası olan bu ayrılık, stüdyonun stratejisinde yeni bir dönemi işaret ediyor.
Sektördeki Genel Durum
Bungie'nin aldığı karar, oyun geliştirme endüstrisinde son iki yılda yaşanan işten çıkarmaların devamı niteliğinde. Küresel ekonomik baskı ve dijital oyun pazarında yaşanan rekabet, pek çok stüdyoyu benzer adımları atmaya itmiş durumda.
Destiny serisinin geleceği ne olacak?+
Marathon projesi iptal mi ediliyor?+
Bungie ne kadar personel işten çıkardı?+
Sony Bungie'yi ne zaman satın almıştı?+
Bülten Aboneliği
Haftada bir, teknoloji ve dijital dünyadan seçtiklerimiz e-postanda. Spam yok, sadece içerik.


